Powered By Blogger

vrijdag 5 juni 2015

Eindelijk,.......... na jaren vechten tegen papierbergen administratie kregen we op 2 juni het verlossende bericht!
We are moving to the real mountains, gedaan met papierbergen! Let's go to the echte Rockies.........

Ons verhaal begint ergens in de jaren 90, eigenlijk een moeilijk en pijnlijk begin van ons verhaal omdat de man die de vonk deed ontstaan zijn strijd tegen kanker verloor op de dag dat we onze "greencard" kregen.
Mijn oom zal altijd een speciaal plaatsje hebben in mijn hart.

Colorado was een van de vele plaatsen waar we een draaiorgel een grondige restauratie beurt gaven.
Op het moment dat ik uit het de luchthaven de wide open spaces werd ingezogen voelde ik me "home", het was alsof ik hier thuishoorde.
De rust en natuur en vooral de aangename mensen die ik ontmoette waren de start van een droom......

Enkele maanden later sleurde ik Tanya mee in de "Colorado roes" en ja hoor die had het ook te pakken!
Na jaren dromen en vakanties in Colorado nam Tanya de beslissing om de gok te wagen en terug te gaan studeren voor verpleegster om zo onze droom waar te maken. en kijk na 3 harde jaren van studeren en werken en een gezin opvoeden en voor mij te zorgen :-), haalde ze haar diploma en begon de papierberg aan immigratiedocumenten.
Eerst dachten we de klus te kunnen klaren in enkele maanden, maar dit werd algauw 2 jaar en aan het einde van de rit koste het ons bijna 8 jaar!

Volgende week gaan we onze reispassen afhalen op de ambassade in Brussel, op 20 juli laden we onze container en op 18 augustus vertrekken we richting Denver..... niet met de Red Star Line :-)
maar met Icelandair.

we willen ook iedereen danken voor hun hulp bij het beklimmen van onze "papierberg" en ook aan hen die eindelijk van mijn gezaag over Colorado zullen verlost zijn.

Wie ons wil volgen (niet letterlijk aub) kan dat vanaf nu via deze blog

Greets from the Verbeecks

2 opmerkingen:

  1. hey,
    eindelijk dan toch :-)
    We wensen jullie alvast veel succes ginder en kijken uit naar jullie ervaringen

    groetjes
    Manja en Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,
    Ik las jullie verhaal in de krant, het kreeg mijn aandacht omdat er Colorado in de titel stond. Mijn nicht woont daar maar de andere kant van Colorado.
    Ik wens jullie veel geluk in de VS. Hoedje af hoor, de aanhouder wint!
    Groetjes, Carina

    BeantwoordenVerwijderen